Kunnen we Afvallen met Avocado?

afvallen met avocado

Kunnen we Afvallen met Avocado?

Avocado wordt vaak vermeden bij mensen die op dieet staan. Juist omdat ze veel vet bevatten. Maar dit wat wordt gezien als een nadeel zou wel eens kunnen omslaan in een voordeel. We kunnen wel degelijk afvallen met avocado. Het is dus een goed idee om de fruitsoort toe te voegen aan ons dieet.

Het fruit bevat belangrijke voedingsstoffen die zullen bijdragen tot een gezond gewicht. Wanneer ze wordt gebruikt in een gezond dieet kunnen we afvallen met avocado.

Inhoud

Het fruit bevat 4 gram eiwitten en 15 gram koolhydraten. Daarnaast hebben we 31 gram vet. Het is vet in de avocado is onverzadigd. Dit wil zeggen dat het helpt om de bloeddruk te doen dalen en cholesterol terug in balans te brengen.

Strategie

Gebruik de fruitsoort gematigd. Net zoals je zou doen met elk ander type voedingsmiddel die heel wat vet bevat.

Onverzadigde vetzuren zijn belangrijk omdat ze de hormonen in balans brengen. Ze geven de inwendige organen een boost en zorgen voor de optimale gezondheid van de huid en het haar. Daarnaast zullen ze helpen bij het absorberen van een groot deel vitamines.

Wanneer we rekenen van een 20 tot 35% van het aantal calorieën die uit vet moet bestaan, dan heb met een halve avocado reeds 15 gram van dat vet.

1 Gram vet bevat negen calorieën. Dat zijn dus 135 calorieën. Als we een dieet volgen tussen de 1.500 en 1.800 Kcal dan is er nog ruim voldoende om andere voedingsmiddelen te eten.

De hoeveelheid vet is dus onverzadigd vet en dat heeft nog een ander voordeel wanneer we willen afvallen met avocado.

Het zal onder andere oliezuur bevatten. Oliezuur zorgt ervoor dat onze hersenen denken dat we vol zitten en geeft ons minder honger. Ideaal wanneer we gevoelig zijn om te snoepen tussen de maaltijden door.

Niet alleen de vetzuren zullen helpen bij het afvallen met avocado. De fruitsoort bevat ook nog eens vezels. We krijgen ongeveer per kleine portie van 25 gram zo’n 2 gram vezels. Net zoals het vet en het oliezuur zullen die vezels er ook voor zorgen dat we een verzadigd en vol gevoel krijgen in de maag.

Andere voordelen

Vet heeft een langere tijd nodig om te verteren dan koolhydraten. Dus wanneer we vet in ons dieet gaan toevoegen in de vorm van avocado kunnen we langer zonder eten. We zullen sneller een verzadigd gevoel krijgen en dat zal ook langer aanhouden.

Daarnaast bevatten ze ook heel wat vitamine B6, vitamine C, E en K. Mineralen aanwezig in avocado zijn kalium en magnesium. Het is ook een goede bron aan foliumzuur en luteïne.

Gebruik

Hoewel het eigenlijk voor alles gebruikt kan worden waar je ook maar een vette smaak wilt aan geven kunnen we de avocado gebruiken in een omelet of in een sandwich. We kunnen het fruit in de helft snijden en opvullen met bijvoorbeeld garnalen. Zo krijgen we een avocate crevette in plaats van een tomate crevette. Heel lekker met een vleugje citroensap erover.

Wanneer we een strikt dieet volgen met weinig calorieën (wat eigenlijk af te raden is maar toch doen velen het). Dan wordt het vaak moeilijk om voldoende belangrijke voedingsstoffen in te nemen.

Om die reden kan de fruitsoort helpen met de opname van vitamines en andere belangrijke stoffen.

We kunnen de avocado ook in kleine stukjes snijden en toevoegen aan een salade. Zo zullen we de beta-carotenoïdes uit de salade beter opnemen.

Related posts

Leave a Comment

*

code