Is Gedroogd Fruit Tijdens Afvallen Goed?

gedroogd fruit tijdens afvallen

Is Gedroogd Fruit Tijdens Afvallen Goed?

Je gewicht en je gezondheid hangt af van heel wat verschillende factoren. Dat gaat van je genetische aanleg tot de activiteit die je uitvoert. Dus je kan zeker niet rekenen op één bepaald voedingsmiddel om in optimale gezondheid te verkeren. Of om af te vallen. Gedroogd fruit tijdens afvallen is daar een goed voorbeeld van.

Gedroogd fruit bevat meer calorieën dan de verse variant. Dat doet mensen denken dat ze moeilijker te gebruiken zijn wanneer we op dieet zijn. Toch zal je geen gewicht aankomen als je niet meer calorieën gaat eten dan je verbruikt. Omgekeerd is dat net hetzelfde. Je gaat bij gedroogd fruit tijdens afvallen geen gewicht verliezen als je calorieën inname hoger ligt dan het verbruik.

Het grote voordeel van gedroogd fruit tijdens afvallen is dat ze voedingsbommen zijn. Dat wil zeggen, dat ze enorm veel belangrijke voedingsstoffen bevatten die we heel hard nodig hebben tijdens het dieet.

Hoewel ze natuurlijk een stuk meer suiker bevatten, dienen we echter de porties te matigen.

Gedroogd fruit tijdens afvallen en calorieën

De balans tussen hoeveel calorieën je eet en hoeveel calorieën je verbruikt zal uiteindelijk beslissen of we gewicht gaan verliezen, of net gewicht gaan aankomen. Iets minder eten dan dat we nodig hebben zal uiteindelijk ervoor zorgen dat we gewicht verliezen.

Er zijn natuurlijk manieren en verschillende diëten zoals Het Metabolisme op 100% waarbij we de calorieën inname gaan gelijk houden. Maar dan onze verbranding gaan verhogen. In principe komt dat dan ook neer op een tekort aan calorieën. Alleen merken we dat niet op doordat we hetzelfde blijven eten. Ons lichaam verbruikt gewoon meer calorieën dan voorheen.

Gedroogd fruit kan in elk dieet worden toegevoegd. Of je nu gedroogd fruit tijdens afvallen wilt gebruiken. Of het net wilt gebruiken om gewicht bij te komen of om stabiel te blijven in gewicht. We kunnen het altijd gebruiken.

Het verschil zit hem in de hoeveelheid. Wanneer we druiven en rozijnen als voorbeeld nemen. Rozijnen zijn gewoon gedroogde druiven. Wanneer we 1 druif nemen hebben we dus evenveel calorieën als 1 rozijn. Maar een druif is tot wel 4 keer groter dan een rozijn. Dus zullen rozijnen 4 keer meer calorieën bevatten voor dezelfde hoeveelheid.

Gedroogde appels en abrikozen bevatten ook meer calorieën dan de verse varianten. Ongeveer 4 keer meer.

Daar moeten we dus heel goed rekening mee houden wanneer we gedroogd fruit tijdens afvallen gebruiken. Ze zijn vaak gezonder dan het verse fruit. Dit komt omdat ze meer mineralen en vitamines bevatten voor dezelfde hoeveelheid. Maar bevatten wel gemiddeld 4 keer meer calorieën.

Andere voordelen

Gedroogde fruitsoorten bevatten dus meer calorieën. Je kan dus makkelijk teveel gaan eten wanneer je dit gebruikt in je dieet. Toch is het eten van gedroogd fruit tijdens afvallen beter dan het eten van vers fruit. Omdat we al minder gaan eten aan calorieën, en al minder vitamines en mineralen innemen. Zijn zij een bron van belangrijke voedingsstoffen die we hard nodig hebben. Het enige wat we moeten doen is de portie in de gaten houden.

Geen enkel voedingsmiddel zal er op zichzelf voor zorgen dat we gaan vermageren. Gedroogde fruitsoorten bevatten belangrijke voedingsstoffen die gepaard gaan met gewichtsverlies. Zoals vezels, die zorgen ervoor dat we een verzadigd gevoel krijgen. Vezels zullen er ook voor zorgen dat we een langere periode geen honger gaan hebben. Daarnaast helpt het de spijsvertering.

Ook belangrijk is het ijzergehalte. Gedroogde fruitsoorten bevatten altijd meer ijzer dan de verse variant. IJzer is van groot belang bij het metabolisme. Het zorgt voor het transporteren van zuurstof naar alle organen en de weefsels in de organen. Het zorgt ook voor de aanmaak van nieuwe cellen door de DNA synthese te stimuleren.

Vermijd zoveel mogelijk toegevoegde suikers

Of je nu gedroogd fruit tijdens afvallen of tijdens het bulken gaat gebruiken. Het is belangrijk om de gezondste types van gedroogd fruit te eten. Vermijd daarom gedroogde fruitsoorten die extra suikers bevatten. Of die in honing of siroop vermengd zijn.

Siroop, suiker of honing zal nog eens de calorieën in de lucht doen schieten zonder toegevoegde waarde te leveren.

Zelfs al gebruik je gedroogde fruitsoorten om bij te komen. Toch is het aangeraden om de variant te nemen zonder toegevoegde suikers. Eet dan een hogere portie, je krijgt meer belangrijke vitamines en mineralen voor dezelfde hoeveelheid.

De hoeveelheid toegevoegde suikers kan sterk variëren van merk tot merk. En heel vaak zal er geen gedroogde variant te vinden zijn zonder enige toegevoegde suikers. Zoek dan naar de verpakking met het minst toegevoegde suikers.

Related posts

Leave a Comment

*

code